5 lipca 2016

Owoce pod kruszonką

Cześć kochani !!

Długo mnie tutaj nie było ,ponieważ wraz z rodziną wyjechałam na wakacje. Urlop urlopem , ale czas wrócić na ziemię i zabrać się za pieczenie. Dziś mam dla was przepis ,który tak na prawdę robiłam pierwszy raz w życiu. Wypróbowałam i wyszedł idealnie.Coś innego niz dotychczas.

POTRZEBUJEMY:

Składniki:
- 1 żółtko
- 4 łyżki cukru
- cukier z naturalną wanilią
- ok. 1 szklanka mąki pszennej
- 1/2 kostki masła
- 1 paczka herbatników
- truskawki
- lody waniliowe
- 6 szt. miseczek glinianych do zapiekania

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Kruszonka:

Do miski należy dać: żółtko,cukier z wanilią, masło (temp. pokojowa), mąka, cukier.Wszystkie składniki zagnieść (cukier musi być wyczuwalny pod palcami a całość ma utworzyć jednolitą kulkę).

Miseczki gliniane smarujemy od środka masłem. Nakładamy umyte truskawki i pokrojone bez szypułek, lekko opruszone cukrem ( na wysokość 3/4 miseczki). Na truskawki kruszymy herbatniki (ok. 2 szt. na miseczke) a następnie gotową kruszonkę rozdrabniamy i posypujemy na herbatniki. Wkładamy je do piekarnika nagrzanego do temp. 170 stopni C na ok. 20 min. i zapiekamy. Po wyjęciu nakładamy po gałce loda i dekorujemy truskawkami. Całość podajemy na gorąco.

Można wykorzystać inne owoce np. jabłka z cynamonem lub maliny itd. Jeśli macie problem z kupnem miseczek glinanych polecam sklep PEPCO. Jeśli spodobał wam się ten przepis komentujcie, obserwujcie bloga, polecajcie znajomym i odwiedzajcie stronę na facebooku. Słodkie do Słodkiego Facebook

Smacznego ♥♥♥




                                         
                                                                        Fot.Monika Barciok

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz